Wednesday, April 16, 2008

The 1st Anniversary

丁度1年前の今日、2007年4月16日、今通ってるカレッジが始まった日、そしてAniaと初めて出逢った日でもあります。
It is exactly 1 year ago, 16th April 2007, that I started my school and I met Ania for the first time at school.

あれから1年、まさに光陰矢の如し・・・・・
One year have passed since then, just like "Time flies........"

もともと1年で帰国予定だった私のシドニー生活ももうすぐ2年になろうとしてます。
I was supposed to go back to Japan after my stay here for 1 year but it's almost 2 years in May.

シドニーでの私の生活は日本の生活、もちろんトロントでの生活とも全然違ったものになっていて、2年目になろうとしている今、ようやく地に足をつけて一歩一歩、前に進んでる気がしています。かなりスローペースですが・・・・ いつもの事なので。。。。マイペース、マイペース。
My life here is totally different from that in Japan, also that in Toronto but I feel that now I can take a step forward after 2 years staying here...... Actually it's very very slow pace though.... anyway I'm always slow to realize what I..... have to do....... so that it is ok for me. Just keep my pace.

それから、私のここでの生活はもう少し長くなりそうです。
And..... My stay here is going to be a little bit longer.

No comments: