Sunday, May 18, 2008

What is the meaning behind my smile....

I have a question.... why do people smile?

It seems that it's a very simple question but very difficult to find out the true reason of each person's smile...

People smile for all kinds of reasons. But I think that only one simple reason why they smile is showing their happiness. When I see someone's smile, I just think the person is happy at the moment. I cannot read his/her true minds but I think smile is a signal of happiness for everyone and it's body language only using your lips!


Someone said to me long long time ago,
"Start out the day with your smile if you want to be happy."

I don't smile all the time, of course.... if so, I am just crazy... ;-)

So I'm now asking myself... why I smile....

what the meaning behind my smile is......

.....is to make friends comfortable?
.....is to be polite to others?
.....is to be likable?
.....is to make others smile?
.....is to hide my anxiety?
.....is to hide my worries?
.....is to hide my fear?
.....is to hide my shame?
.....is to hide my sadness?
.....is to be happy?

and...... is to be strong?

I'm still not sure. I can't explain why I smile....
It's because in that moment I feel something with my heart, not my brain....

But most my smiles are always started by another smile....
So I smile at someone back.
And I'm sure that it's the way to show my expressions of love and happiness.

Do you know what the meaning behind your smile is??


3 comments:

Anonymous said...

表情って言葉とは違って一言では片付けられない感情がつきまとっていると思う。スマイル=ハッピー、涙=悲しい、と簡単には決め付けられない。人というのはとっても複雑で繊細な生き物です。自分も含めて(笑)

私が怒っている時に夫は言いました。
「君の笑顔はとても美しいのに・・・」
どうしていつも怒ってるんだって言葉がこの後に続いたけれど、自分の気づかないところで夫は私の表情をよく見ていているのだな~とはっとさせられました。

私は割りの人の心が読めてしまう方ですが、それは私の性格的なものもあると思うけど。

ひとの表情やその人が気づかないうちに自然と創り出している空気というもので判断できてしまいます。

だからいくら笑っていても泣いていてもその心は・・・意外と他人には見えてしまっているものかもしれないね。

自分の感情を隠すことほど苦しいことはないと思う。もっと素直にもっと自分らしく。

tke said...

Tamakoちゃん、、、

私はきっと今までずっと笑う事で色んな自分の感情を隠してきたのかなぁ??

もっと素直になれたら・・・と、そんな思いがぐるぐる、ぐるぐるしてます。。。

Anonymous said...

私、Tkeの悲しい笑顔や困った笑顔を覚えてます。けど思い切り心の底から笑っていた本物の笑顔も覚えてる。どうして無理して笑うの?そんな必要ないんだよ。私は最近思い切り笑って思い切り泣くようにしてます。仕事で悔しいことがここのところ多くあって、トイレに駆け込んでひとりで思い切り泣きました。で、全部出し切ってデスクにすっきりした気持ちで戻って切り替えて仕事する。家では大きな声で歌ったりしてストレス発散。お笑い番組を見て思い切り笑う。シドニーのような美しい空や海が側にないので、私は自分で自分を盛り上げている感じかな。けど新緑の春、桜は散ってしまったけど、若葉が生い茂った桜並木を歩くだけでも癒されているこの頃です。ガンバッ!